Per comprendre el llenguatge visual hem d'aprendre a mirar més enllà de les imatges.
Tota imatge es compon de tres elements: el significat que té, els elements visuals que la formen i, per últim, els materials i les tècniquesamb els quals està realitzada.
Podem classificar les imatges en:
- Visuals
- Figuratives
- Mentals
- Simbòliques
- Fixes
- En moviment
Llegir una imatge és comprendre i distingir els missatges visuals que vol comunicar. Diferenciem entre la lectura objectiva i la lectura subjectiva.
- La lectura objectiva es basa en l'anàlisi dels elements visuals, les tècniques i els materials amb que està realitzada, sense cap valoració.
- La lectura subjectiva es centra en jutjar i valorar les sensacions que ens transmet.
La comunicació visual es produeix quan ens expressem només per mitjà de la imatge.
La fotografia, el cinema, la televisió, el vídeo, el còmic i els dibuixos animats ens transmeten missatges a través del llenguatge visual.
La publicitat és el conjunt de canals i mitjans que s'utilitzen per divulgar o comunicar idees i productes amb la finalitat d'atreure el màxim nombre d'espectadors o compradors. Aquests mitjans poden ser: audiovisuals, gràfics o visuals, sonors o a través d'Internet i correu electrònic.
No hay comentarios:
Publicar un comentario